Sweet Caroline: Hollywood

Carolien ter Linden is presentatrice van het wekelijkse zondagprogramma Life is Beautiful op RTL 4 en eigenaresse van modellenbureau Passarella Moda. Zowel voor het televisie­ programma als voor haar eigen bedrijf reist ze de hele wereld over. In elke editie van Amsterdam XXXL deelt ze met ons haar ervaringen.

Afgelopen editie nam ik jullie even mee op zakelijke reizen naar Dubai en Curaçao. In deze editie had ik jullie beloofd te vertellen over mijn reis naar Hollywood. Voor Life is Beautiful en een ander aankomend project reisde ik samen met tv-producent Michael Bakker van Pakkend Media Produkties af naar de andere kant van de wereld.

De reis duurde twaalf dagen. Een lange tijd, maar er stonden veel afspraken ingepland en we zouden vier afleveringen opnemen vanuit Californië. We ver- bleven een aantal dagen in Hollywood in een hotel op de Hollywood Boulevard en een aantal dagen in Beverly Hills.

Eenmaal gearriveerd zouden we even acclimatiseren, maar mijn zakenrelatie Marco Derhy, CEO van Derhy Enterprices (die ik zes jaar geleden heb ontmoet en bijna ieder jaar tegenkom in Cannes tijdens het filmfestival) belde al meteen dat we de volgende dag een zakenlunch met een aantal partners van hem zouden hebben. Van de reis bijkomen kwam er dus niet van. Toch vond ik het niet erg, want de adrenaline en energie stroomden door mijn lijf. Marco had al diverse partijen die heel graag aan ons programma wilden participeren en interesse hadden in ons andere project. De agenda’s werden er meteen bij gehaald.

DUURSTE HUIS TER WERELD
Waar zouden we beginnen met filmen? We hebben zo veel meegemaakt, te veel om te vertellen eigen- lijk. Daarom een aantal hoogtepunten. Ik ontmoette de Amerikaanse filmproducent en projectontwikkelaar Nile Niami. Hij heeft het duurste huis ter wereld laten bouwen, van maar liefst $ 500 miljoen, op de top van een berg in Bel-Air. Nile gaf ons een uitgebreide rondleiding op een oppervlakte van een krappe 10.000 vierkante meter. We mochten niet binnen filmen, maar wel van buitenaf en bij het gastenverblijf, met rondom het zwembad en uitzicht over Los Angeles. Het interview met Nile heb ik op het terras afgenomen. Ik vroeg hem onder andere waarom hij dit huis heeft laten bouwen. Hij legde uit dat hij het een en ander miste en dat hij in dit huis het volgende heeft: een nachtclub, casino, bioscoopzaal, bowling- baan, 20 slaapkamers, 30 badkamers, een garage met ruimte voor 30 auto’s, 7 zwembaden en eigen waterval. Het heeft 3 jaar geduurd om het te bouwen en hij wist al een gegadigde die wel interesse zou hebben om het te kopen. Deze man had ook al een jacht van $ 100 miljoen en huizen over de hele wereld. Wie minder in haar nopjes is met het huis, is buurvrouw Jennifer Aniston. Zij stapte in 2015 naar een lokaal bouwbedrijf om te klagen dat een gebouw van 10.000 vierkante meter moeilijk nog een huis genoemd kan worden.

BURGEMEESTER
Een ander hoogtepunt was wel dat we samen met voormalig burgemeester van Beverly Hills, Jimmy Delshad geluncht hebben op het dakterras van het Astoria Hotel (dit hotel is er dankzij hem gekomen). Wat een enorm charmante en charismatische man! Mr. Delshad is een Iraans-Amerikaanse politicus. Hij werd twee keer beëdigd (in 2007 en 2010) en is de eerste Iraanse Amerikaan die een openbaar ambt bekleedde in Beverly Hills.

En van de burgemeester gingen we naar Rigan Machado, ook in Beverly Hills. Rigan heeft een rode en zwarte band in de 8ste graad in het Braziliaanse jiujitsu en is voormalig Pan-Amerikaans kampioen met vele medailles. Vele celebrities komen bij hem trainen, onder wie Arnold Schwarzenegger, Ashton Kutcher en Khalifa. Ik vroeg aan het einde van het interview of hij een jiujitsu-oefening met mij wilde proberen en het resultaat was ook even te zien in ons tv-programma, haha!

LOUIS VUITTON
Als fashion- en kunstliefhebber had ik het geluk dat we de exclusieve tentoonstelling van Louis Vuitton X konden bezoeken. Deze pop-upexpositie was geopend tot en met eind oktober op de Rodeo Drive. Een echte must-see! 160 Jaar aan creatieve samenwerkingen staan centraal. Tijdens de tentoonstelling kunnen de bezoekers maar liefst 180 stuks uit de archieven van Louis Vuitton aanschouwen uit de 20ste eeuw. Ik kon het niet laten om een collector’s item aan te schaffen.

En dan werd het ook tijd om het Hollywoodteken boven op de berg te bekijken. Met onze huurauto zou- den we niet helemaal tot bovenaan komen, dus besloten we om een privébusje met chauffeur te boeken. Bo- ven aangekomen zie je tegen de berg aan duidelijk de grote bekende HOLLYWOOD-letters en aan de andere kant het uitzicht over Los Angeles. Natuurlijk hebben we daar ook een aflevering opgenomen!

Voor mij was het 25 jaar geleden dat ik in Californië en in de Universal Studios was geweest. Ik zei tegen Michael: ‘Daar moeten we echt een dag naartoe!’ Het was alle dagen heel heet, maar wij hadden blijkbaar de heetste dag uitgezocht. Michael koos voor een vip-arrangement voor ons, waarbij we niet hoefden te wachten in lange rijen. Daarbij kregen we een gids en drie keer per dag eten en drinken in ruimtes waar airconditioning was. De tour met het treintje was te gek. Je herkent vele gebouwen en plaatsen uit bekende films die ze daar hebben opgenomen. Er werd verteld dat vorig jaar zomer elke dag Brad Pitt en Leonardo DiCaprio aanwezig waren op de set van de film Once Upon A Time in Hollywood.

PEACH PIT
Wat we ook erg leuk vonden, was dat precies in de periode dat wij er waren er een heropening was van de Peach Pit op Melrose Avenue in Beverly Hills. De Peach Pit was bekend als de hamburgertent in Beverly Hills 90210. Het was enig om daar te mogen zijn en ik heb genoten van een heerlijke vegaburger en milkshake. Wat leuk is, is dat de cast van vroeger nu weer speelt in een geheel nieuwe serie van BH90210 op de Nederlandse televisie. Helaas zonder Dylan (Luke Perry), want die is dit jaar op 4 maart overleden.

Verder zijn we nog een dag naar New Port geweest voor een meeting, en ook in Santa Monica op de bekende pier. De voorlaatste dag zijn we in Malibu geweest. Voordat we de laatste aflevering zouden gaan opnemen, hebben we heerlijk geluncht in het nieuwe NOBU-hotel aan het strand. Na de tv- opnames had ik gelukkig nog even tijd om in mijn bikini in de hoge golven te springen en te genieten van het kijken naar de vele surfers.

Het was een geweldige ervaring, wie weet worden we volgend jaar weer uitgenodigd om te komen filmen. Ik kijk er nu al weer naar uit om in de volgende editie mijn nieuwe ervaringen met jullie te delen!


advertentie
  • Knap
  • Gelderlandplein
  • Gassan
  • APS
  • WhiteCanvas
  • MastersOfLxry
  • Charlene Van Den Eng

Jaarabonnement XXXL

NEEM NU EEN JAARABONNEMENT EN ONTVANG AMSTERDAM XXX
4X PER JAAR VOOR € 25!

Wil je er zeker van zijn dat je geen enkel interview, sappig verhaal, leuke column of nieuwe hotspot in Amsterdam mist? Neem een XXXL abonnement en ontvang voortaan elke 3 maanden AMSTERDAM XXXL op je deurmat voor maar €25,- per jaar! Ook superleuk als cadeau.

XXXL in de winkel

Het magazine AMSTERDAM XXXL is te koop in heel Nederland. Vul hiernaast je locatie in en zie waar de dichtstbijzijnde winkel is. 

STORELOCATOR XXXL

Losse verkoop XXXL

Editie 13

December 2019

Mis je een van de vorige edities en zou je deze graag aan je AMSTERDAM XXXL collectie toevoegen of ben je gewoon nieuwsgierig naar een specifiek interview of foto’s van een evenement in een van de vorige edities? 
Iedere editie is los te verkrijgen voor maar € 7,95!

Editie 12

September 2019

Editie 11

Juni 2019

Editie 10

maart 2019

Editie 9

december 2018

Editie 8

september 2018

Editie 7

juni 2018

Editie 6

Maart 2018

Editie 5

December 2017

Editie 4

Oktober 2017

Editie 3

Juni 2017

Editie 2

Maart 2017

Editie 1

November 2016

AMSTERDAM
XXXL

onderdeel van Gooische Media Groep B.V.

Jimena Rico & Mark Teurlings

Willemsparkweg 193
1071 HA Amsterdam

E-mail: info@amsterdamxxxl.nl

Jimena & Mark

Een ding dat Jimena Rico en Mark Teurlings gemeen hadden, en nog steeds hebben: een grote liefde voor de stad Amsterdam! Uit deze liefde is dan ook het idee geboren om een magazine geheel te wijden aan deze prachtige stad. En als zij het doen, dan doen ze het goed. Het kon namelijk niet ‘zomaar’ een glossy worden, maar het moest van een ander kaliber zijn: Een chique uitstraling, mooi voor in een collectie, eigentijds en voor ieder wat wils. En dat is gelukt! Ondertussen is het team gegroeid en blijft AMSTERDAM XXXL zich ontwikkelen.


Colofon

Hoofdredactie Jimena Rico & Mark Teurlings 
Artdirection & vormgeving Saskia Geleedts 
Fotografie Peter Boudestein & Hans Petersen 
Coördinatie & eindredactie Esther Hoff