Symphonica in Rosso is back in town!

Symphonica in Rosso komt terug naar de Ziggo Dome en dit keer met niemand minder dan Simply Red als hoofd-act. Dirigent Guido Dieteren was er vanaf dag één bij en blikt met ons terug. Op hoe hij de hit Rood van Marco Borsato ‘bij elkaar fiddelde’ en dikke matties werd met Diana Ross en Lionel Richie.

 

Al tien jaar lang komen telkens honderdduizenden mensen het spektakel Symphonica in Rosso bijwonen. Hoe is de show eigenlijk ontstaan?

Symphonica in Rosso (S.I.R.) is een combinatie van live-popmuziek en een symfonieorkest, naar een idee van Marco Borsato. Marco’s management, toen nog The Entertainment Group, had onze Tros TV Special gezien en benaderde ons hiervoor. We waren een jong orkestje, bruisend, en speelden ook popmuziek. Geen muzikanten dus die alleen maar in een oubollig pinguïnpak klassieke muziek speelden, maar entertainers die een goede show neerzetten.

 

Aanvankelijk kregen wij een opdracht voor een opname met zangeres Petra Berger voor Deutsche ­Grammophon (Universal). Niet veel later werden we uitgenodigd voor een gesprek met Marco Borsato. De nacht ervoor sliepen we natuurlijk slecht! Ja, je bent nog jong en je gaat zo’n gesprek natuurlijk aan. Marco op zijn beurt wilde graag in Het Sportpaleis in Antwerpen optreden. En niet vijf keer, maar tien keer. Uiteindelijk werden het dertien shows! Zo is eigenlijk de allereerste Symphonica-editie ontstaan. Kun je nagaan, ik was sinds 2001 al ‘try-outs’ aan het houden met mijn orkest. Onze eerste plaat en eerste Tros TV Special zagen net het daglicht. Met deze tv-uitzending om half twaalf ’s avonds begon het voor ons allemaal pas echt. Al hebben die kleine stapjes aan het begin van onze carrière ons natuurlijk wel vooruit geholpen.
 
Lees het hele interview met Marco Borsato >>>

Interviews

advertentie
  • Gassan
  • WhiteCanvas
  • MastersOfLxry
  • APS
  • Charlene Van Den Eng
  • Knap
  • Gelderlandplein

Jaarabonnement XXXL

NEEM NU EEN JAARABONNEMENT EN ONTVANG AMSTERDAM XXX
4X PER JAAR VOOR € 25!

Wil je er zeker van zijn dat je geen enkel interview, sappig verhaal, leuke column of nieuwe hotspot in Amsterdam mist? Neem een XXXL abonnement en ontvang voortaan elke 3 maanden AMSTERDAM XXXL op je deurmat voor maar €25,- per jaar! Ook superleuk als cadeau.

XXXL in de winkel

Het magazine AMSTERDAM XXXL is te koop in heel Nederland. Vul hiernaast je locatie in en zie waar de dichtstbijzijnde winkel is. 

STORELOCATOR XXXL

Losse verkoop XXXL

Editie 8

September 2018

Mis je een van de vorige edities en zou je deze graag aan je AMSTERDAM XXXL collectie toevoegen of ben je gewoon nieuwsgierig naar een specifiek interview of foto’s van een evenement in een van de vorige edities? 
Iedere editie is los te verkrijgen voor maar € 7,95!

BESTEL DE NIEUWSTE XXXL

Editie 7

juni 2018

BESTELLEN

Editie 6

Maart 2018

BESTELLEN

Editie 5

December 2017

BESTELLEN

Editie 4

Oktober 2017

BESTELLEN

Editie 3

Juni 2017

BESTELLEN

Editie 2

Maart 2017

BESTELLEN

Editie 1

November 2016

BESTELLEN


AMSTERDAM
XXXL

onderdeel van Gooische Media Groep B.V.

Jimena Rico & Mark Teurlings

Willemsparkweg 193
1071 HA Amsterdam

E-mail: info@amsterdamxxxl.nl

Jimena & Mark

Een ding dat Jimena Rico en Mark Teurlings gemeen hadden, en nog steeds hebben: een grote liefde voor de stad Amsterdam! Uit deze liefde is dan ook het idee geboren om een magazine geheel te wijden aan deze prachtige stad. En als zij het doen, dan doen ze het goed. Het kon namelijk niet ‘zomaar’ een glossy worden, maar het moest van een ander kaliber zijn: Een chique uitstraling, mooi voor in een collectie, eigentijds en voor ieder wat wils. En dat is gelukt! Ondertussen is het team gegroeid en blijft AMSTERDAM XXXL zich ontwikkelen.


Colofon

Hoofdredactie Jimena Rico & Mark Teurlings 
Artdirection & vormgeving Saskia Geleedts 
Fotografie Peter Boudestein & Hans Petersen 
Coördinatie & eindredactie Esther Hoff